Monday, May 19, 2008

Nasi Kerabu Dan Popia

Bismillahhirrahmanirrahim

Pada suatu malam aku sedang menuju ke dapur untuk mencari something untuk dimakan, aku terlihat di atas meja sebungkus makanan dan di sebelahnya sebungkus plastik kuning. Aku agak ni konpom nasi kerabu, plastik kuning tu ape yek..aku jenguk-jenguk.. la sekali Popia. Fuh... sodap ni yela sebelum ni mak aku pggl "Zamir..mai mkn nasi kerabu mama beli ni" aku jwb "x lpr lg"(aicen dok lapar lagi) sebelum tu, aku makan Popia kering lu, tggl sebiji je ngan sos, ok latu favourite jugak tu..adei..lmbt makan jadi gitula tinggal je sebijik.. Alhmdulillah Allah bagi gak rezeki. Bismillah, aku start makan. Selesai aku makan Popia Alhamdulillah, giliran Nasi Kerabu pulak menjadi mangsaku hehehe! Woo..sedap...lauk daging bakar, kerabunya..telur masin and sayur-sayur mcm kurang umh! Aku cmpur ngan sos popia..hehe! Lg sedap..dimakan..


Sedang syok aku kunyah nasi kerabu(sambil berangan) di dapur, terlintas difikiran aku..

"Sungguh sukar ingin diceritakan sesetengah pengalaman hidup itu". Yela Kadang-kadang pengalaman hidup bersama kawan2....., zaman dulu-dulu waktu sekolah menengah (waktu ni paling best kat skola hillcrest hehehe!! mmg gila betul aku masa tu) Fikirfikir balik adeh x patut aku buat perangai gila-gila tu...pastu masa aku tuisyen kat Saujana Gemilang..time ni seronok x terkata masa ramei2 gi Cameron Highland(dok ingat dah berapa hr..rs2 1 hr satu mlm..) akupun terfikir KALAULAH waktu itu bersama geng-geng satu kelas 3 Arif...em pelik btul...tapi tula...fikiran bila melayang sambil makan Nasi Kerabu... hehehe...




Itulah..Fitrah di mana Allah telah jadikan, setiap diri kita pasti ade pengalaman-pengalaman yang amat sukar untuk diceritakan pada sahabat mahupun orang-orang yang tersayang. HANYA ALLAH SAJE YG TAU ape kat kepala otak setiap insan betapa seronoknya waktu-waktu indah yang ade pada setiap Insan. Terkadang kita terfikir kalu la boleh waktu indah itu ditukar dengan rakan-rakan yang SEKEPALA dengan kita. (adoi pelik btul la...)

What ever..sekadar pengalaman yang TERkenang semasa mkn Nasi Kerabu...


Inilah sekolah atas bukit semasa aku form 1 smpi form 4(ms form 4, 3 bulan je aku skola, pastu gi teknik Kuantan)

No comments:

Post a Comment

Biarlah dgn berilmiah...