Thursday, May 24, 2012

...Keliru...

Keliru...
Hari ini aku keliru...
Mungkin ini punca jauh dari perintahNya...
Bukan "Mungkin" tapi adalah "Pasti"....
Pasti bila jauh dan sengaja jauh dari perintahNya...
Menjadi Keliru...
Ya, aku keliru...

Banyak bermain di fikiran "Kenapa"....
'Mengapa'...jadi 'Bagaimana'???
Yang mana 'tindakan' perlu dipilih?
Aku keliru...sungguh aku keliru....
'Tindakan' yg manakah paling 'berkesan'?

Ya Allah...Engkau Hebat,
DiTangan Engkau Kunci segala Kefahaman,
Kunci segala Penerang, untuk aku yg sedang keliru..
Aku hina, bodoh dan dungu... tidak ada apa2...
Sungguh Aku mudah lupa dengan nikmat,
Boleh Engkau ajarkan aku, bagaimana untuk aku, tidak LUPA pd Nikmat Engkau?
Aku perlukan 'PENERANG', CAHAYA dari ENGKAU...
Aku perlukan 'DORONGAN GHAIB' dari ENGKAU...
Aku perlukan 'KEKUATAN ISTIQAMAH' dari ENGKAU...
Sebab aku tidak ada semua itu,

Dengan sekelip mata, aku hilang punca....
Aku keliru dengan hidup...
Asbab jauh dengan perintahMu...
---------------------------------------------------------------

Sedang membaca Tasauf Moden oleh HAMKA...
Diari kehidupan aku, selama cuti panjang tak banyak yg aku manfaatkan,
hanya di penuhi denga kehendak hati dan nafsu..
Benar kesimpulan Sang Bijak Pandai, 'kegagalan seseorang itu apabila diri gagal utk merancang...' shit!





No comments:

Post a Comment

Biarlah dgn berilmiah...