Friday, January 02, 2009

luahan bicara seorang jejaka yang fikir tentang dunia dan akhirat......
susah nak cari laki yang boleh praktikkan benda-begini dalam kehidupan seharian.....
baca dan hayati....
.



Saya suka sangat tengok jari-jemari awek saya...
Cantik betul...sungguh!
Sampai takut nak pegang...
Bukan takut patah tau...
Tapi takut nanti jari-jemari kami tak boleh tolong each other
Di satu hari yang gila forever
Depan yang Maha Esa...


Saya suka tengok rambut awek saya...
Cantik betul...sungguh!
Sebab tu saya belikan dia tudung...
Hmm..bukan sebab saya cemburu orang lain tengok pulak tau...
Tapi, sebab saya nak tengok rambut iklan pantene dia tu sampai bila-bila...
Takut nanti dibakar api neraka,
Di satu hari yang gila forever


Saya suka tengok body awek saya...
Solid betul...sungguh!
Sebab tu saya belikan dia telekung
Supaya masa dia 'dating' dengan kekasih dia Yang Utama
Dia jauh lebih cantik dan berseri menghadap Nya
Saya pun tumpang dapat pahala...
Perghh, syoknya...


Saya sedih sangat bila tengok awek saya tak tidur,
Tak makan,
Sebab rindu kat saya...
Saya pun macam tu jugak,
Ada problem yang sama...
Dia tanya apa ubatnya?
Saya pun bagi dia Quran untuk penenang jiwa...
Semoga lebih cintakan Nya daripada saya...


Saya sedih tengok awek saya
selalu pesan macam-macam kat saya
"Makan, minum, jaga diri,
Drive elok-elok tau...nanti awak sakit saya susah hati...
Bla bla bla..." katanya
Tapi bila tengok movie sama-sama 'burn' Asar, Maghrib begitu saja,
Dia tak kata satu apa pun...
Hai berdosanya saya...


Kesimpulannya...
Saya memang sayang sangat kat dia...
Nak jumpa dia, bersama dia
Pada hari yang gila forever...
Di dunia dan akhirat
Terutamanya, janji nak share 'heaven' sama-sama...
Kekal bahagia selamanya...


Semoga kami saling mengingati,
Dosa sendiri pun infiniti...
Nak tanggung dosa dia pula lagi lepas ni...
Semoga kami menginsafi diri
Ya Allah, ampunkanlah kami...
Semoga kami kekal
Bersama selamanya
Di syurga yang kekal Abadi...


indahnya perhubungan jika begini cara kita berfikiran....

AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR.....

No comments:

Post a Comment

Biarlah dgn berilmiah...