Saturday, June 09, 2012

...Kembali...

UiTM dungun, aku dtg blk....
Balik2 muka kau UiTM Dungun...
Bila agknya kau ingin lepaskan aku ye...
Kau x salah sebenarnya...
Aku yg salah....

Kau banyak memberi....
Aku? hanya tahu kembali....

Ada seorang lecturer ECO aku sir ridwan namanya, pernah berkata pd aku,
"Allah ta'ala msh nk gunakan tuan utk buat dakwah disini la tu..."
Ameen,

tiba2 adam, msg aku, "Abg zamir... Ayah adam x pcaya hadith ke? Bila ayah n mak adam nk dpt hidayat.?"
terkejut juga, ap hal mlm2 buta msg ak mcm ni....ak reply dia x reply pulak,

Adam ni la yg aku x dpt lupa, sebab ap?
Sebab 'sifat' dia... sumpah ak terharu, terkesima dan mcm2....
ap kes?

satu hari tu, en naha, (lecturer akaun) suh ak tasykil (ajk keluar/tanya keadaan dan keperluan) budak2 utk keluar jalan Allah, kebetulan Allah ta'ala bg aku demam hari tu...
di sebabkan 'takaza agama' aku belajar2 laksanakan walau dlm keadaan x sihat...
dlm masa yg sama basikal pun kwn ak pinjam....
so dari perhentian berjalan sampai ke tenggol, ak cari adam and kawan2 yg nk 'keluar' , ak cari dari perhentian, tenggol and gemia. utk tanya keadaan mcm mn boleh x keluar.

Sampai2 di bilik adam, dia sorang ja kat bilik...kwn2 dia semua blk kampung, waktu tu cuti ap ntah....
So nk di jadikan crta, adam minta teman dia...kat bilik tu...
jahat gak aku, aku terfikir ap tau, "gay ke mamat ni" hahaha~
dia pujuk2 aku on je la...

dan2...waktu tu, lepas ak dh bw brg2 yg patut dan baring atas katil..demam ak bertambah2 ak x larat nk bergerak...sumpah...ak x pernah rasa demam mcm ni....berat semacam.....

[p/s:ha potong line kejap, masa aku demam teruk ni pun Allah ta'ala bg mak ayah aku demam juga,
waktu ni la aku belajar2, ap dia? 2rakaat selesai segala masalah, mmg berkesan,  =) dgn 2 rakaat, tanpa mkn ubat, demam hilang. mak ayh aku mkn ubat, x sembuh2 lagi, hebat kan solat 2 rakaat!? cuba la dgn penuh yakin dan ihtisab
alrght sambung story~ ;p]

ms tu la adam, tiba2 selimut kan ak, perah air letak kat dahi aku, stokin kan kaki aku....
selama 2@3 hari, pergh....~ dh mcm mak aku daaa~
aku agak terkejut dgn sifat 'ikram' dia...
Sebab ak x pernah2 nk ikram org mcm tu,
kawan ak demam pun...ak just bg ubat, x hengat plak nak smpi selimut bdn ka, kaki ka,
Jazakallah Khair Kathira ya Adam.

aku igt lg dia kata
"adam lg rela keluarkan duit utk belanja org mkn dari diri sendiri"
MasyaALLAH dh mcm sifat sahabat, utamakan org lain..
Semoga Allah tambahkan lbh banyak kebaikkan kpd Adam,
Smoga dia x terbaca blog ni, kang kembang terlebey2  plak...mmg ak maki blk..

Esok/lusa aku nak gerak uitm, insyaALLAH, semoga ini adalah sem terakhir aku.....
4 bulan IPB insyaALLAH!


No comments:

Post a Comment

Biarlah dgn berilmiah...