Saturday, August 13, 2011

NO more diariilimiah~ hanya cetusan fikir~

* Bila berada dalam UJIAN hati dan perasaan. Aku kecundang, "mempertuhankan" hati dan perasaan~

* Si dia yg ku "harap dan pinta" agar sampai ke jinjang pelamin.....

* Dalam masa yang sama, usaha atas iman di lakukan, "Jangan minta dan harap pada makhuk.... bila kita minta dan harap pada makhluk.... Allah akan serahkan kita pada makhluk... makhluk akan sia-sia dan kecewakan kita... tapi bila mana kita minta dan harap hanya pada Allah, Allah pasti akan tunaikan apa yang kita minta dan harapkan "

* Hati berbolak balik~ ada sayang, ada rindu, ada serba salah, ada menyampah, ada menyesal~ maka~ "Maaf terpaksa buat awak benci pada saya, kita tak ada apa2".

* Sungguh iman ku rosak kerana seorang mahkluk bernama wanita.....

* " Pemuja gadis, pemuja wanita dan pemabuk cinta.Jatuh hati, tertawan dan tergoda semuanya adalah tanda kelemahan jiwa dan penyakit hati oleh syahwat dan dunia.Basahkanlah jiwamu yang kering dengan rahmat Allah, sucikanlah hatimu yang kotor oleh dunia dengan persediaan hari kematian.Kemanisan gadis,raut wajah yang cantik dan perwatakan yang menawan tidak cukup untuk mencairkan jiwa yang takutkan Allah dan hari akhirat !"

* "Allah menaungi pemuda yang berkata aku takutkan Allah apabila diajak berzina oleh wanita yang sempurna fiziknya...

Bagaimana dengan anak muda hari ini yang menangis kerana kecewa oleh cinta yang ditolak oleh wanita ? Anak muda yang memutuskan silaturahim kerana wanita ? Anak muda yang hidupnya demi cinta dan demi membahagiakan si dia ?

Syirik itu banyak jenisnya dan salah satunya ialah melalui cinta sesama manusia yang menyalahi kehendak syarak !"

* Keputusan dalam membuat pilihan~ dan pilihan kali ini memang menyakitkan~ Aku serahkan 'dia' kepada mu ya Rabb, sungguh Engkau tidak mensia2kan~ mungkin itu lebih baik untuk 'iman' ku~ hmm~



* Alhamdulillah di bulan yang penuh barakah ini, Allah beri kekuatan untuk aku memutuskan, walau hati sedih dan sakit, aku cuba untuk belajar2 untuk taat perintah Allah dan perintah rasulNYA, dan semestinya masih banyak perintah Allah dan Sunnah rasulnya aku masih belum dapat sempurnakan. Tapi itu bukan alasan untuk aku tinggalkan terus untuk berusaha menjadi orang yang BERKEYAKINAN @ BERIMAN. "tak dapat buat semua jangan tinggalkan semua".

* Islam ini telah sempurna, kenapa kita tidak dapat sempurnakan Islam dalam kehidupan?
"Kerna kita tidak usaha atas iman dan yakin pada janji Allah."

* Aku kagum kepada mereka yang punyai kekuatan untuk bersungguh2 dalam perkara yang memberi manfaat kepada mereka, walau aku bukan seperti mereka. Telah berkata Muhamad b Abdullah salallahhu'alaihi wa salam, lebih kurang bunyinya "Bersungguh2lah kamu dalam perkara yang memberi manfaat kepada kamu, dan janganlah bersikap lemah, mintalah pertolongan daripada Allah...."

* Aku kagum kepada mereka yang amanah, walau aku bukanlah orang yang amanah.

* Aku kagum kepada mereka yang soleh walau aku bukanlah orang yang soleh.

No comments:

Post a Comment

Biarlah dgn berilmiah...